Na blogu odpiramo prostor za dialog o aktualnih temah in vprašanjih družinske pismenosti in bralne kulture. K sodelovanju vabimo strokovno in širšo javnost, učitelje, vzgojitelje, svetovalne delavce, izobraževalce odraslih, načrtovalce politik, teoretike in praktike, ki jih področje družinske pismenosti zanima poklicno in osebno. Še posebej pa želimo zbirati in deliti praktične dobre izkušnje in dobre prakse pri razvoju družinske pismenosti in bralne kulture, se seznanjati z rezultati raziskav, ki lahko obogatijo naše delo, si postavljati strokovna in teoretska vprašanja in dileme, ter tudi tako vplivati na oblikovanje smernic za kakovostno izobraževalno delo in dejavnosti staršev. V skladu z uredniško politiko bomo prispevke obdelali le lektorsko, daljše prispevke bomo priredili za lažje spletno branje.
Ljubljanski manifest o poglobljenem branju
Ljubljanski manifest je izredno pomemben dokument, saj se zavzema za spodbujanje branja na višji ravni. Le branje zahtevnejših besedil nam omogoča razvoj analitičnega in kritičnega mišljenja. Tovrstno mišljenje pa je ključ do ohranjanja demokratične družbe. Bralne sposobnosti ogroža digitalna doba, ki postavlja v ospredje zabavo in informacije, ki sprožajo močne čustvene odzive, najpogosteje jezo, še raje sovraštvo. Velike količine podatkov, ki nas obdajajo, ne pomenijo več znanja, temveč obratno. Sposobnost združevanja informacij v znanje je močno ogrožena, zato bi moralo postati branje trajnostno usmerjeno in širše priznano kot ključ do zdrave demokratične družbe, so zapisali.
Portreti branja
Na razstavi s tem naslovom predstavljamo idejne zasnove arhitekturnih in oblikovalskih rešitev za promocijo in spodbujanje branja v javnem prostoru. Zamisli so prispevali...
#šib postaja v Kopru ali “Jaz res uživam v branju”
Na prvi junijski dan smo v okviru projekta #sportajmoinberimo izpeljali srečanje nekdanjih vrhunskih in mladih športnikov v Kopru. Na Srednji tehniški šoli Koper je 85 dijakov in dijakinj...
Zakaj je pomembno, da otrokom beremo že od rojstva
Branje v starostnem obdobju od 0 do 3 let ima izjemno pomemben vpliv na otrokov razvoj in pripravo na prihodnje učenje. Ta zgodnja izkušnja z literaturo igra ključno vlogo pri razvoju jezikovnih sposobnosti, kognitivnih veščin, čustvenega razumevanja in spodbujanju vezi med staršem in otrokom.
Mi vsi smo knjige
Mednarodna zveza za mladinsko književnost (IBBY) je 2. april razglasila za mednarodni dan knjig za otroke in mladino. Na rojstni dan velikega danskega pravljičarja Hansa Christiana Andersena...
Umetnost je povsod okoli nas
Današnji kulturni praznik je odlična priložnost, da opozorimo na pomen, ki ga ima umetnost na naša življenja. Umetnost je povsod okoli nas in z njo se srečujemo vsak dan, ne da bi sploh pomislili na to. Ne...
Kako stopimo v tuje čevlje
Vsak priseljenec se mora naučiti jezik države, v katero pride. Znanje jezika omogoča sporazumevanje, vpliva tudi na učni uspeh. A ob učenju slovenščine ne smemo pozabiti na pomen maternega jezika. Materni jezik je temelj za učenje novih jezikov, v njem razmišljamo in sanjamo, povezan je z oblikovanjem identitete. Tudi v novem okolju moramo zato otrokom omogočiti, da negujejo svoj materni jezik.
O čem mislim in govorim, ko mislim in govorim o branju
A niso toliko težava mladi. Bolj težavno je njihovo ogledalo. Mi, odrasli. Ko govorim z mladimi o branju, vidim le široko nasmejane obraze. Kar nekaj jih želi napisati knjigo, radi pripovedujejo in še raje poslušajo naše zgodbe. Včasih imam občutek, da so mladi za prebujanje zanimanja za branje kot gozdarji. Veste, kaj je ena pomembnejših nalog gozdarjev? Da pogorišče na novo pogozdijo! Če sem iskrena, so prav najstniki lahko tisti, ki pritegnejo odrasle nazaj k branju.
Predstavitev najnovejše otroške in mladinske knjižne produkcije
V okviru Strokovne srede, 11. maja 2022, so mag. Darja Lavrenčič Vrabec, Ida Mlakar Črnič, mag. Tilka Jamnik in dr. Tina Bilban predstavile najnovejšo mladinsko knjižno produkcijo na slovenskem knjižnem trgu.
Knjige, ob katerih smo odraščale mnoge generacije
Kot je na simpoziju ob 70. obletnici zbirke Knjižnice Sinjega galeba, ki je 6. aprila 2022 potekal v Knjižnici Otona Zupančiča v Ljubljani, poudarila Metka Kostanjevec s Prve gimnazije Maribor bi morali odločevalci zbirko Sinjega galeba prepoznati kot nacionalno zakladnico branja.
Kakšen digitalni starš sem
Odločila se pri svoji vzgoji slediti načelom pozitivnega digitalnega starševstva, ki jih priporoča Svet Evrope. To pomeni, da se z otrokoma odprto pogovarjam o uporabi interneta, o njegovih tveganjih in koristih.
Darilo in dar in knjige in veseli december
Včasih je nam odraslim res težko razložiti, kako pomembna je za nas bralna pismenost. Pri otrocih gre to neprimerno lažje. Še posebno v mesecu pisanja pisem.
Knjižni sejem: kje, kdaj, kako, kaj in komu
Obiskati knjižni sejem pomeni spoznati življenje, ki ga poganja in prinaša knjiga.
Spodbujanje družinskega branja v podjetjih
Dejavnost skupnega branja lahko umestimo v splošna prizadevanja podjetij, da zaposleni skrbijo za zdrav življenjski slog, pa tudi to, da bi zaposleni več brali …
Bralni zgledi
Bralni zgled mladih, odraščajočih fantov so moški, ki berejo doma, in moški, ki jim lahko v knjižnici, knjigarni, učilnici svetujejo na podlagi lastne bralne izkušnje. Nič ne gre brez pravega zgleda.
Morje knjig za morje
In kakšno zvezo ima barvanje nogometnih dresov s pripravo potrebščin in zadevščin za preživljanje dopustniških dni na morju? In kakšno zvezo sploh z branjem ali družinsko pismenostjo?
Bolje kot govorimo, lažje se postavimo zase!
Ameriška študija McKinsey je pokazala, da več kot 70 odstotkov časa v budnem stanju komuniciramo z drugimi, od tega 30 odstotkov časa porabimo za govorjenje.
‘Če bereš, poznaš več besed, zato razmišljaš o več rečeh’
Z branjem bogatimo naše življenje, raziskujemo različne kulture, se spogledujemo z različnimi idejami in raziskujemo naše raznolike možnosti v prihodnosti.
Zakaj je pomembno, da tudi odrasli razvijamo spretnost pisanja?
Zakaj so govorne spretnosti prav tako pomembne kot branje, pisanje in računanje?
Starši smo prvi učitelji pismenosti svojih otrok
V zadnjih dveh desetletjih smo se veliko naučili o tem, kako se otroci učijo jezika in kako postanejo pismeni. Spoznali smo, da je razvoj pismenosti neprekinjen proces, ki se...