Prvi koraki v svet pismenosti v družini

Prvi koraki v svet pismenosti v družini

V obdobju do tretjega leta je ena najpomembnejših razvojnih nalog, da se otrok nauči sporazumevati. To pomeni, da se otrok postopoma uči uporabljati kretnje, mimiko in govor za izražanje misli, čustev, namenov in želja. Starši ali odrasli, ki skrbijo zanj, lahko k temu občutno prispevajo. Z otrokom se pogovarjajo, mu pripovedujejo, kažejo in imenujejo okoliške predmete. Tako spoznava besede, načine pogovarjanja in svet okoli sebe.

Za malčke je primerno ogledovanje in branje:

  • slikanic s slikami predmetov iz okolja (živali, rastlin, vozil ipd.),
  • slikanic z malo besedila, ob katerih se pogovarjamo,
  • kratkih pesmic, ki se rimajo in jih otroci radi poslušajo.

Ne pozabimo: malčki pri eni igri zdržijo kratek čas.

Otroka lahko držimo v naročju, tako da dobro vidi slike. Zaradi naše bližine mu bo pogovarjanje in branje prijetnejše.

Z ilustracijo skušamo ilustratorji besedilo narediti še bolj zanimivo, predstavljivo, zato otrok, ki gleda podobe in zraven posluša besedilo, začne raziskovati – podobe ga pritegnejo, barve očarajo, zanimati ga začne, kaj se tu dogaja.

Andreja Peklar, akademska slikarka, ilustratorka, Z igro do pismenosti.

Preberi več

Dejavnosti za spodbujanje pismenosti malčkov
Dejavnosti za spodbujanje pismenosti malčkov (0-3 leta)

Nekaj predlogov za dejavnosti za spodbujanje pismenosti malčkov je pripravila mag. Tilka Jamnik. Več

Jezik je temelj

Interakcije med starši in otroci, ki jih od rojstva otroka do predšolskih let, merimo v tisočih urah, so temelj za razvoj jezikovnih zmožnosti in pismenosti otroka. Več

Spodbude za razvoj govora v družini

Družina lahko pomembno prispeva k razvoju otrokovega govora. Opisi praktičnih spodbud in aktivnosti so po starosti opisani na naslednji povezavi. Več

Začetki ‘branja’ pri otrocih

Začetki branja pri otrocih segajo v obdobje, ko si otrok zmore predstavljati in razmišljati na podlagi predstav. Učenje branja je odvisno od sposobnosti možganov, da mentalno nadomestijo dejanski predmet s simbolom. Več

‘Pogovorno’ branje pravljic, pripovedk in zgodb

Branje pripovedk in zgodb je najbolj učinkovit način, preko katerega lahko starši otrokom pomagajo, da se naučijo vzpostavljati povezave med izgovorjenimi in napisanimi besedami. Gre za spretnost, ki se jo starši lahko naučijo. Več

Beremo brez besed

Literatura za otroke od rojstva do tretjega leta je izjemno pomembna za razvoj malčkov in spodbujanje ljubezni do branja že v najzgodnejših letih. Ta vrsta literature je zasnovana tako, da s preprostimi besedili in kakovostnimi ilustracijami, še bolj pa s kakovostnimi fotografijami, ki malčke privlačijo in vzbujajo radovednost, sledi njihovi razvojni ravni. Več

Sorodne vsebine

Zakladnica bralnih dogodkov po vsej Sloveniji

Logotip v obliki NMSB 24 - Nacionalnega meseca skupnega branja 2024
Nagrajene knjige
previous arrowprevious arrow
citat21
citat20
citat19
citat18
citat17
citat16
citat15
citat14
citat13
citat12
citat11
citat10
citat09
citat08
citat07
citat06
citat05
citat04
citat03
citat02
citat01
next arrownext arrow
Share This
Skip to content