Današnji kulturni praznik je odlična priložnost, da opozorimo na pomen, ki ga ima umetnost na naša življenja.
Umetnost je povsod okoli nas in z njo se srečujemo vsak dan, ne da bi sploh pomislili na to. Ne glede na to, ali na radiu slišimo svojo najljubšo pesem, preberemo kratko zgodbo v knjigi, se sprehodimo mimo spomenika lokalnega umetnika ali se peljemo mimo čudovite stenske poslikave, vse to izboljšuje naše vsakodnevne izkušnje, nas bogati in nam odpira meje našega sveta. Stik z različnimi kakovostnimi kulturnimi vsebinami in dejavnostmi nas bogati, omogoča nam pridobivanje novih izkušenj, spodbuja nas h kritičnemu pogledu na svet, k razpravi o drugačnosti, o predsodkih, zlasti pa nam omogoča spoznavanje sveta in odzivanje nanj z različnimi ‘jeziki’: besedo, sliko, gibom, zvokom, ritmom …
Umetnost je za človeka pomembna že od prvih dni. Raziskave kažejo, da ustvarjalne dejavnosti pomagajo razvijati zmogljivost možganov že v zgodnjem otroštvu, saj vključujejo vsa otrokova čutila in podpirajo razvoj kognitivnih, socialno-čustvenih in drugih življenjskih veščin. Tudi ko otroci napredujejo v osnovno šolo in še dlje, jim umetnost še naprej ponuja neskončno priložnosti za razvijanje možganov, mojstrstvo, ustvarjalnost in samospoštovanje.
Skozi lastno ustvarjalnost otroci izražajo, kako čutijo in razmišljajo o svetu, predstavlja jim način izražanja občutkov in idej, tudi če še ne poznajo besed, s katerimi bi jih ubesedili. Takšen način izražanja otrokom pomaga obvladovati stresne situacije, razvijati čut za lastno individualnost, samospoštovanje in hvaležnost.
Podobno se dogaja tudi, ko otrok vstopi v vlogo gledalca, bralca, obiskovalca razstav ipd. Kot v oddaji B-AIR: Kakovostna kulturno-umetnostna vzgoja – pomemben del otrokovega vsakdana poudarijo sogovornice, je “vsako srečanje otroka z umetnostjo posebno doživetje. Podobe ga vznemirjajo, pritegnejo ali odbijajo in v njem oblikujejo občutek za lepo, za umetnost. Vidi barve, sliši besede in melodije, posluša zgodbe. Gleda, doživlja čustva in jih predeluje v svoji prosti igri ali notranjem svetu. Ko sedi v temi dvorane, je v njem prav poseben občutek, ki ga odnese domov in ga vedno znova obuja v svojem spominu. V vsem tem je vrednost umetnosti za otroke in želeli bi si, da se z njo srečajo takoj, ko naredijo svoje prve korake. Tako bodo čez nekaj let zares zvesta in pozorna publika različnih zvrsti umetnosti, v njej bodo uživali, jo kritično sprejemali in vrednotili.”
Različne institucije v Sloveniji, vključno Ministrstvom za kulturo in Ministrstvom za vzgojo in izobraževanje, v sodelovanju z Zavodom RS za šolstvo, Andragoškim centrom Slovenije, Centrom za poklicno izobraževanje ter Uradom RS za mladino, načrtno skrbimo za sodelovanje in partnersko povezovanje vzgojno-izobraževalnih zavodov in kulturnih ustanov ter umetnikov. V sodelovanju s profesionalnimi kulturnimi ustanovami z vseh področij kulture razvijamo, spodbujamo razvoj in (so)financiramo kakovostne kulturno-vzgojne projekte, programe, dejavnosti in vsebine, s katerimi omogočamo otrokom in mladim, pa tudi odraslim sprejemanje (branje, gledanje, poslušanje …), pa tudi ukvarjanje z različnimi področji umetnosti, v okviru formalnega in neformalnega izobraževanja. Pomembno vlogo pri tem imajo tudi lokalne skupnosti.
Obogatite sebi in otrokom današnji dan vsaj s kancem umetnosti in kulture ter obiščite dogodke v vaši okolici.