Spodbujanje družinskega branja v podjetjih

3. 11. 2021 | blog

mag. Tilka Jamnik

Spodbujanje družinske pismenosti pri zaposlenih v podjetjih je smiselno predvsem zaradi tega, ker imajo predvsem zaposleni starši manj časa za obiske predavanj, bralnih srečanj in drugih podobnih dejavnosti, tako pa se branje zgodi »mimogrede« na delovnem mestu. Dejavnost skupnega branja lahko umestimo v splošna prizadevanja podjetij, da zaposleni skrbijo za zdrav življenjski slog, kamor lahko umestimo tudi prizadevanja za to, da bi zaposleni več brali … pa tudi v razumevanje, da zaposleni s srečnim družinskim življenjem delajo več in bolje.

V nadaljevanju boste našli nekaj predlogov, kako lahko spodbujamo družinsko pismenost v podjetjih:

1. Zaposlene spodbudimo, da naj si vzamejo čas zase in preberejo nekaj več leposlovnih knjig. Branje namreč nudi užitek, bogati in pomirja, kar v hitrem tempu sodobnega časa potrebujemo vsi.

2. V podjetju organiziramo bralni klub – ime kluba naj bo vabljivo – in vanj povabimo zaposlene z jasnim, vabljivim ciljem. Npr.: »Privoščimo si ščepec leposlovja«, »Branje je trening mišljenja in empatije« ipd.

3. Večinoma se bodo odzvali samo bralci (večinoma bralke), ki se tudi sicer radi družijo. Ponuditi jim moramo tako izkušnjo, ki je ne doživljajo, ko berejo sami. Vsaj občasno izberemo gradivo, po katerem bralci sicer ne bi posegli. Srečanje naj bo prijeten bralski dogodek! Naj bo informativno, priporočilno, ozaveščevalno, družabno, prijetno, spodbudno za izmenjavo mnenj!

4. Če druženje v živo iz kakršnih koli razlogov (npr. kot v času pandemije Covid-19) ni možno, organiziramo izmenjavo mnenj prek intraneta ali kako drugače na daljavo. Na daljavo se lahko povežemo tudi z bralci iz drugih oddelkov podjetja ali z bralnimi klubi v drugih podjetjih.

5. Ko sestavljamo bralne spodbude in predloge bralnim klubom v podjetjih, vanje ne pozabimo vključiti tudi gradiva za branje (predšolskim) otrokom. S tem jim priporočimo, kaj lahko berejo skupaj s svojimi otroki oziroma katere knjige naj ponudijo tistim otrokom, ki so že samostojni bralci. Pri tem opozorimo predvsem na nove kakovostne ali kako drugače zanimive mladinske knjige, še posebej tiste, ki so primerne za pogovor in so vznemirljive ne samo za otroke, temveč tudi za starše.

6. Enkrat letno lahko pripravimo predstavitev nagrajenih knjig za mlade in odrasle bralce.

7. Pripravimo lahko bralno delavnico družinskega branja, pa tudi delavnico družinske pismenosti za otroke in starše skupaj. Izberemo primeren trenutek, ki bo morda obarvan praznično (npr. v prednovoletnem času).

8. Spodbujamo obdarovanje otrok s knjigami (npr. ob novem letu, mednarodnem dnevu knjig za otroke (2. aprila),svetovnem dnevu knjige (23. aprila) in drugih podobnih priložnostih).

9. Promoviramo promocijsko bralno-spodbujevalno kampanjo Beremo skupaj, tako da v prostorih podjetja izobesimo promocijski plakat akcije ali v času Nacionalnega meseca skupnega branja pripravimo kakšen z branjem povezan dogodek.

* * * * *

Glejte povezane prispevke:

Zakladnica
S klikom do pravljice
Kaj bomo danes skupaj brali?
Skupaj na družinski izlet
Gremo v knjižnico
Priročniki in didaktična gradiva

DOGODKI

Projekt Medgeneracijsko branje letos že osmič

17. septembra 2021 - 25. junija 2022

Rastem s knjigo

2. novembra 2021 - 25. junija 2022

Zakladnica bralnih dogodkov po vsej Sloveniji

Nacionalni mesec skupnega branja 2021

Nagrajene knjige

previous arrowprevious arrow
citat21
citat20
citat19
citat18
citat17
citat16
citat15
citat14
citat13
citat12
citat11
citat10
citat09
citat08
citat07
citat06
citat05
citat04
citat03
citat02
citat01
next arrownext arrow
Share This
Skip to content