Dejavnosti med izobraževanjem:
- Spremljamo mladostnikovo izobraževanje in mu pomagamo, kolikor je potrebno in če sploh še znamo.
- Podpiramo ga pri njegovih izvenšolskih dejavnostih, npr. tudi s financiranjem informacijskih virov.
- Med šolskim letom ima srednješolec veliko učenja, spodbujamo pa ga, da med počitnicami bere literaturo, ki mu je všeč.
Dejavnosti za mladostnike v prostem času:
- Z mladostnikom se pogovarjamo o aktualnih dnevnih novicah, svetovnih problemih idr. in mu res prisluhnemo! Zdaj nam že on lahko svetuje literaturo in vire informacij, ki jih ne poznamo; s tem spoznavamo tudi svojega otroka.
- Izmenjujemo si mnenja o knjižnih novostih, predvsem o uspešnicah, bralnih spodbudah ob bralnih praznikih (23. april, slovenski dnevi knjige idr.), opozorimo drug drugega na pogovore s književnimi ustvarjalci idr. Če smo prožni in znamo prisluhniti, od otroka v času mladostništva res veliko pridobimo.
- Mladostnika prosimo, da nas pouči o uporabi novih medijev, novih funkcij v zaslonskih medijih idr. Sodobni otroci hitreje usvajajo novosti in jih bolje obvladajo.
- Prosimo ga, da nam svetuje kakšno predstavo, koncert, izlet, odlično potovalno destinacijo … če je le mogoče takšno, da bi se nam še pridružil.
- Darujemo mu knjige in mu povemo, da bomo veseli njegovih knjižnih daril. Morda naš mladostnik bere več prek spleta in v angleščini. Bi nas posvetil v to?
- Beremo sami sebi in tega svojemu mladoletnemu otroku ne skrivamo. Občasno vsem družinskim članom glasno preberemo kakšno pesem, citat, odlomek iz romana.
- Spoštujemo zasebnost svojega mladoletnega otroka, če ne želi, da »nadzorujemo« njegovo branje.