Pobrskajte po obsežni bazi knjig in drugih strokovnih gradiv o branju, bralni pismenosti, družinski pismenosti in več.
Ob knjigah navajamo spletno stran, kjer je določeno gradivo prosto dostopno na spletu, oziroma spletno stran založbe oziroma izdajatelja gradiva, kjer to gradivo lahko kupite. Večino predlaganih knjig si lahko izposodite tudi v splošnih ali strokovnih knjižnicah.
Družinska pismenost
Družinska pismenost v predšolskem okolju
Priročniki
- Grginič, M., Skubic, D., Turnšek, N in Saksida, I. (2008). Vsak po svoji poti do pismenosti: priročnik za vzgojitelje in starše predšolskih otrok. Mengeš: Izolit.
- Haramija, D. (ur.) (2017). Razvijanje družinske pismenosti: V objemu besed: priročnik za starše. Maribor: Univerzitetna založba Univerze v Mariboru.
Monografije
- Grginič, M. (2006). Družinska pismenost. Domžale: Izolit.
- Haramija, D. (ur.) (2017). Bralna pismenost v predšolski vzgoji in izobraževanju. Maribor: Univerzitetna založba Univerze v Mariboru.
- Licardo, M. in Haramija, D. (ur.) (2017). Kako razvijati družinsko pismenost v predšolskem obdobju. Maribor: Univerzitetna založba Univerze v Mariboru.
- Marjanovič Umek, L., Fekonja, U. in Hacin Beyazoglu, K. (2020). Zgodnja pismenost otrok. https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DOC-OFAM44NH/a86cd137-5700-4912-a6dd-ff3a9efde3cd/PDF
- Marjanovič Umek L., Kranjc, S. in Fekonja, U. (2006). Otroški govor: razvoj in učenje. Domžale: Izolit.
- Marjanovič Umek, L. in Fekonja Peklaj, U. (2019). Zgodnji govorni razvoj: Varovalni in dejavniki tveganja v družinskem okolju. Ljubljana: Nacionalni institut za javno zdravje.
- Vrbovšek, B. (2007). Porajajoča se pismenost v predšolskem obdobju. Ljubljana: Supra.
Članki
- Fekonja, U. (05.2009/04.2012). Sociokulturno okolje kot kontekst razvoja otroškega govora in zgodnje pismenosti. http://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:doc-XEQOFOHH/b00015e4-f911-48ad-a7dd-72ae2a03cb62/PDF
- Fekonja, U. (2005). Kontekstualni dejavniki otrokovega govornega razvoja. Sodobna pedagogika, 56(122), str. 46–67.
- Fekonja Peklaj, U., Marjanovič Umek, L. in Sočan, G. (2015). Home environment as a predictor of child’s language. Psihološka obzorja, spletna izdaja 24, str. 1-12. https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DOC-71UFBS8N/71ac5025-9491-4ba4-b454-9c975b5a7f98/PDF
- Haramija, D. (2020). Spodbujanje družinskega branja v otrokovem predšolskem obdobju: Predšolska bralna značka. Slavia Centralis, 12(2), 33–45. https://journals.um.si/index.php/slaviacentralis/article/view/949
- Haramija, D. (2018). Dejavniki bralne pismenosti in družinskega branja v otrokovem predšolskem obdobju. Jezik in slovstvo, 63(4), 3—15.
- Haramija, D. (2011). Spodbujanje jezikovnih zmožnosti pri predšolskem otroku s književno vzgojo. V: B. Vrbovšek (ur.), idr. Kakovost procesa učenja in poučevanja jezika v kurikulu vrtca (str. 30—37). Ljubljana: Supra.
- Haramija, D. (2010). Mladinska književnost v vrtcih: analiza stanja in predlogi za izboljšave. V: M. Senica. (ur.). Ustvarjalni pristopi na področju spodbujanja jezikovnih zmožnosti in smiselna uporaba IKT v vrtcu: zbornik prispevkov (str. 17—25). Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
- Haramija, D. (2000). Otrokovo “branje” v predšolski dobi. V: N. Babić (ur.) in S. Irović (ur.). Interakcija odrasli-dijete i autonomija djeteta: zbornik radova sa znanstvenoga kolokvija s međunarodnim sudjelovanjem (str. 97—100). Osijek: Sveučilište J. J. Strossmayera, Visoka učiteljska škola.
- Jamnik, T. (2003). Bralne izkušnje v zgodnjem otroštvu. V M. Blatnik Mohar idr. (ur.), Beremo skupaj (str. 40–43). Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Knaflič, L. (1999). Družinska nepismenost. Andragoška spoznanja, 5(2/3), str. 17-22. https://revije.ff.uni-lj.si/AndragoskaSpoznanja/article/view/6763
- Knaflič, L. (1999). Družinska pismenost : konceptualni problemi pismenosti. Andragoška spoznanja, 5(2), str. 17–22. https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-B7DYV4J5
- Knaflič, L. (2002). Kako družinska pismenost vpliva na pismenost otrok. Psihološka obzorja, 11(2), str. 37–52. https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-08WJNIK1/?query=%27contributor%3dKnafli%c4%8d%2c+Livija%27&pageSize=25
- Knaflič, L. (2009). Družinska pismenost v predšolskem obdobju. V Knaflič in N. Bucik (ur.), Branje za znanje in branje za zabavo (str. 7–16). Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
- Knaflič, L. (2012). O pomenu branja za otrokov razvoj. Otrok in knjiga, 39(84), str. 44–48. https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-NLX8LF3X/?query=%27contributor%3dKnafli%c4%8d%2c+Livija%27&pageSize=25
- Marjanovič Umek, L. (2007). Povezanost govornega razvoja s pismenostjo. V: B. Vrbovšek (ur.). Porajajoča se pismenost v predšolskem obdobju (str. 12-17). Ljubljana: Supra.
- Marjanovič Umek, L., Fekonja, U. in Hacin, K. (2019). Dodatni program za spodbujanje zgodnje pismenosti v vrtcu: kratkoročni in dolgoročni učinki. Sodobna pedagogika, 70(3), 10–23; 112–125).
- Marjanovič Umek, L., Hacin, K. in Fekonja, U. (2018). Zgodnja pismenost otrok: Učinek vrtčevskih in družinskih dejavnikov. Sodobna pedagogika, 69(1), 10–27, 126–144.
- Marjanovič Umek, L. (2010). Govorna kompetentnost malčkov in otrok kot napovednik zgodnje in kasnejše pismenosti. Sodobna pedagogika, 61(1), str. 28-64. https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DOC-6KBFPU1Q/a3695186-dd34-401e-804b-7a21b671d37e/PDF
- Marjanovič Umek, L., Fekonja Peklaj, U. in Podlesek, A. (2008). Vrtec in družinsko okolje kot napovednika govorne kompetentnosti šestletnih otrok. Sodobna pedagogika, 59(5), str. 52-73. https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DOC-PYPARKP7/4d9a4240-4c45-4da5-b8eb-adfbe540c9ba/PDF
- Marjanovič Umek, L. in Zupančič, M. (2003). Vloga branja in pripovedovanja v otrokovem razvoju. V M. Blatnik Mohar idr. (ur.), Beremo skupaj (str. 22–33). Ljubljana: Mladinska knjiga.
Doktorske disertacije
- Grginič, M. (2005). Družinsko branje v procesu začetnega opismenjevanja. Doktorska disertacija, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
Magistrske naloge
- Križaj, A. (2018). Ljudsko izročilo in predopismenjevanje pri predšolskih otrocih. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni—lj.si/id/eprint/5288
- Lukaček, A. (2016). Klasična pravljica v prvem triletju osnovne šole in družinska pismenost. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni—lj.si/id/eprint/4193
- Rošer, C. (2016). Spodbujanje družinske pismenosti. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. https://core.ac.uk/download/pdf/35131708.pdf
- Mihelič, T. (2016). Vpliv družinskega branja pravljic na bralno pismenost otrok. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni-lj.si/3483/1/Tja%C5%A1a_Miheli%C4%8D_-_Magistrsko_delo.pdf
Diplomske naloge
- Benedičič, T. (2016). Vpliv vključenosti otroka v vrtec na družinsko branje. Diplomsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta. https://core.ac.uk/reader/232912064
- Blejc Turk, K. (2016). Metoda dolgega branja v predšolskem. Diplomsko delo, Koper: Univerza na Primorskem. https://share.upr.si/PEF/EDIPLOME/DIPLOMSKE_NALOGE/Blejc_Turk_Katja_2016.pdf
- Carli, Š. (2020). Porajajoča se pismenost v vrtcu: analiza domačega branja in pripovedovanja. Diplomsko delo, Koper: Univerza na Primorskem. https://repozitorij.upr.si/IzpisGradiva.php?id=14135&lang=slv
- Čeč, T. (2019). Izsledki slovenskih raziskav o vplivu družinskega branja na govorni razvoj otroka. Diplomsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta. https://core.ac.uk/download/pdf/232911696.pdf
- Kralj, S. (2016). Vloga staršev v procesu razvijanja otrokove pismenosti v predšolskem obdobju. Diplomsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://docplayer.si/179842429-Vloga-star%C5%A1ev-v-procesu-razvijanja-otrokove-pismenosti-v-pred%C5%A1olskem-obdobju.html
- Martinčič, S. (2013). Družinska pismenost v vrtcu. Diplomsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?id=27341&lang=slv
- Mustavar, T. (2019). Razvijanje družinske pismenosti s projektom »Mala knjižnica«. Diplomska naloga, Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta. https://repozitorij.upr.si/IzpisGradiva.php?id=12266&lang=slv
- Pahulje, N. (2016). Družinsko branje kot spodbuda za razvoj porajajoče se pismenosti. Diplomska naloga, Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta. https://repozitorij.upr.si/IzpisGradiva.php?id=9031&lang=slv&prip=rul:8310958:d3
- Sušec, J. (2015). Povezovanje družinskega branja z vrtcem. Diplomsko delo, Koper: Univerza na Primorskem. https://share.upr.si/PEF/EDIPLOME/DIPLOMSKE_NALOGE/Susec_Jozica_2015.pdf
- Šuštar, P. (2020). Pomen družinske pismenosti za razvoj in učenje govora predšolskih otrok. Diplomska naloga, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?id=115941
Tuji viri
- Barrat Pugh, C. in Rohl, M. (ur.) (2000). Literacy learning in the early years. Buchingham: Open University.
- Hall, N., Larson, L. in Marsh, J. (ur.) (2003). Handbook of Early Childhood Literacy. London: SAGE.
- Marjanovič Umek, L., Fekonja Peklaj, U., Kranjc, S. in Lešnik Musek, P. (2003). The impact of reading children’s literature on language development in the preschool child. European Early Childhood Education Research Journal, 11(1), 125–135.
- Marjanovič Umek, L., Hacin, K. in Fekonja, U. (2019). The quality of mother–child shared reading: Its relations to child’s storytelling and home literacy environment. Early Child Development and Care, 189(7), 1135–1146.
- Neuman, S. B. in Dickinson, D. K. (ur.) (2001). Handbook of early literacy research. New York Guilford.
- Nutbrown, C., Hannon, in Morgan, A. (2005). Early literacy work with families: policy, practice, and research. London: SAGE Publications.
Podpora družine v obdobju šolanja
Monografije
- Devjak, T. (ur.) in Saksida, I. (ur.). (2016). Bralna pismenost kot izziv in odgovornost. Ljubljana: Pedagoška fakulteta. https://www.pef.uni—lj.si/fileadmin/Datoteke/Posvet/2016/Bralna—pismenost_Posvet—PeF—2016.pdf
- Peklaj, C. in Pečjak, S. (2020). Psihosocialni odnosi v šoli. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete Univerze v Ljubljani.
Članki
- Berčnik, S., Petek, T. in Devjak, T. (2016). Pogledi učiteljev na vlogo staršev pri spodbujanju bralne pismenosti otrok. V T. Devjak in I. Saksida (ur.), Bralna pismenost kot izziv in odgovornost (str. 69–86). Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
- Haramija, D. (2018). O pomenu branja. Razredni pouk: revija Zavoda RS za šolstvo, 20(1). 29.
Magistrske naloge
- Čebular, D. (2016). Spodbujanje branja besedil v prvem razredu. Magistrsko delo, Koper: Univerza na Primorskem. https://share.upr.si/PEF/EDIPLOME/MAGISTRSKA_DELA/Cebular_Doroteja_2016.pdf
- Grobin, S. (2015). Povezanost družinske pismenosti z opravljanjem bralne značke v 5. razredu osnovne šole. Magistrsko delo, Maribor: Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta. https://core.ac.uk/download/pdf/67586659.pdf
- Mišmaš, E. (2018). Povezanost družinske pismenosti z bralnimi zmožnostmi tretješolcev. Magistrska naloga, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta.
- Pečjak, S. (2020). Potrebno je redno urjenje branja. Družina: slovenski katoliški tednik, Naša družina: mesečna priloga tednika Družina. 69(40).
- Pečjak, S. (2018). Branje učitelja in vloga tega pri delu z učenci. V: Utiramo poti učenju na razredni stopnji. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo. https://www.zrss.si/konferenca-razredni-pouk-2018/sekcijska-predavanja-sreda-21-3-2018/
- Pečjak, S. (2018). Ustvarjanje pogojev za spodbujanje učenja. V: P. Weissbacher (ur.). Učenje v središču: gradivo za udeležence. Ljubljana: Šola za ravnatelje. http://solazaravnatelje.si/wp-content/uploads/2018/11/Sonja-Pecjak.pdf
- Pečjak, S. (2017). Psihološka perspektiva učenja iz elektronskih vs. tiskanih gradiv. V: S. Zwitter (ur.), idr. E-gradiva kot bližnjica do uspeha?: e-zbornik Bralnega društva Slovenije ob 12. strokovnem posvetovanju 8. septembra 2017 (str. 24-33). Ljubljana: Bralno društvo Slovenije. http://www.bralno-drustvo.si/BDS_zbornik_2017.html
- Pečjak, S. (2013). V labirintu bralnih učnih strategij: sintezni pregled. V: T. Novaković (ur.) in F. Nolimal (ur.). Bralna pismenost v vrtcu in šoli. Teoretska izhodišča in empirične ugotovitve (str. 149-163). Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
- Poznič, A. in Pečjak, S. (2017). Značilnosti dijakov in učnega okolja v povezavi z uspešnostjo pri e-učenju. Pedagoška obzorja: časopis za didaktiko in metodiko. 32(1), 111-124.
- Žefran, J. (2017). Družinsko branje: primer učencev prve triade. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta. https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?id=94487
Govorni razvoj otrok
Monografije
- Marjanovič Umek L., Kranjc, S. in Fekonja, U. (2006). Otroški govor: razvoj in učenje. Domžale: Izolit.
- Marjanovič Umek, L. in Fekonja, U. (2019). Zgodbe otrok: Razvoj in spodbujanje pripovedovanja. Znanstvena založba Filozofske fakultete.
- Marjanovič Umek, L. in Fekonja Peklaj, U. (2019). Zgodnji govorni razvoj: Varovalni in dejavniki tveganja v družinskem okolju. Ljubljana: Nacionalni institut za javno zdravje.
Članki
- Fekonja, U. (05.2009/04.2012). Sociokulturno okolje kot kontekst razvoja otroškega govora in zgodnje pismenosti. http://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:doc-XEQOFOHH/b00015e4-f911-48ad-a7dd-72ae2a03cb62/PDF
- Fekonja, U. (2005). Kontekstualni dejavniki otrokovega govornega razvoja. Sodobna pedagogika, 56(122), str. 46–67.
- Fekonja, U., Marjanovič Umek, L., Sočan, G. (2015). Družinsko okolje kot napovednik otrokovega govora: mediacijska vloga literarnih dejavnosti in simbolne igre. Psihološka obzorja: slovenska znanstveno-strokovna psihološka revija, 24, 1—12. http://psiholoska-obzorja.si/arhiv_clanki/2015/fekonja-peklaj_et_al.pdf
- Marjanovič Umek, L. (2010). Govorna kompetentnost malčkov in otrok kot napovednik zgodnje in kasnejše pismenosti. Sodobna pedagogika, 61(1), str. 28-64. https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DOC-6KBFPU1Q/a3695186-dd34-401e-804b-7a21b671d37e/PDF
- Marjanovič Umek, L. (2016). Otrokova pot v simbolni svet: misliti, govoriti in razumeti druge. V: B. Vrbovšek (ur.), D. Belak (ur.) in S. Žnidar (ur.). Miselni izzivi v vrtcu (str. 17-30) Ljubljana: Supra.
- Marjanovič-Umek, L., Božin, N., Čermak, N., Štiglic, N., Bajc, S., in Fekonja-Peklaj, U. (2016). Zgodnji govorni razvoj: primerjava besednjaka slovenskih malčkov in malčic. Sodobna pedagogika, 1, 12–36.
- Marjanovič Umek, L. in Fekonja, U. (2019). Zgodnji govorni razvoj: varovalni in dejavniki tveganja v družinskem okolju. Javno zdravje, 2, 1-13. http://www.nijz.si/sites/www.nijz.si/files/uploaded/marjanovic_umek_et_al._jz_2019_02.pdf
- Marjanovič Umek, L. in Fekonja, U. (2020). Razvoj govora v zgodnjem otroštvu. V: L. Marjanovič Umek in M. Zupančič (ur.), Razvojna psihologija (str. 369–392). Znanstvena založba Filozofske fakultete.
- Marjanovič Umek, L., Fekonja Peklaj, U. in Podlesek, A. (2008). Vrtec in družinsko okolje kot napovednika govorne kompetentnosti šestletnih otrok. Sodobna pedagogika, 59(5), str. 52-73. https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DOC-PYPARKP7/4d9a4240-4c45-4da5-b8eb-adfbe540c9ba/PDF
- Marjanovič Umek, L., Fekonja, U. in Podlesek, Anja. (2010). Razvoj pripovedovanja zgodbe v zgodnjem otroštvu. Psihološka obzorja, 19(4), 35-53. http://psiholoska-obzorja.si/arhiv_clanki/2010_4/marjanovic-umek_et_al.pdf
- Marjanovič Umek, L., Fekonja, U., Sočan, G., Komidar, L. (2012). Zgodnje sporazumevalne zmožnosti dojenčkov in malčkov: študija. Psihološka obzorja, 21(2), 5-17. http://psiholoska-obzorja.si/arhiv_clanki/2012_2/marjanovic-umek_et_al.pdf
- Marjanovič Umek, L., Fekonja Peklaj, U., Sočan, G. in Komidar, L. (2012). Zgodnje sporazumevalne zmožnosti dojenčkov in malčkov: študija v Sloveniji. Psihološka obzorja, 21(2), 5–17.
- Marjanovič Umek, L., Fekonja, U., Tašner, V. in Sočan, G. (2016). Govor otrok: vpliv nekaterih socio-kulturnih dejavnikov družinskega okolja. V: T. Devjak (ur.) in I. Saksida (ur.). Bralna pismenost kot izziv in odgovornost. (str. 43-67). Ljubljana: Pedagoška fakulteta. https://www.pef.uni-lj.si/fileadmin/Datoteke/Posvet/2016/Bralna-pismenost_Posvet-PeF-2016.pdf
- Marjanovič Umek, L., Kranjc, S., Fekonja, U. in Grgić, K. (2007). Govor deklic in dečkov. Razprave, Razred za filološke in literarne vede, 20, 115-131.
Tuji viri
- Marjanovič Umek, L. in Fekonja Peklaj, U. (2017). Gender differences in children’s language: A meta–analysis of Slovenian studies. CEPS journal: Center for Educational Policy Studies Journal, 7(2), 97–111.
Branje za znanje in za zabavo
Bralna pismenost
Monografije
- Pečjak, S. (2012). Psihološki vidiki bralne pismenosti: od teorije k praksi. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete.
- Pečjak, S. (2012). Psihološki vidiki bralne pismenosti: od teorije k praksi. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete.
- Marjanovič Umek, L., Fekonja, U. (2019). Zgodbe otrok: razvoj in spodbujanje pripovedovanja. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete.
- Marjanovič Umek, L., Fekonja, U., Hacin Bezazoglu, K. (2020). Zgodnja pismenost otrok: razvoj, spremljanje in spodbujanje. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. https://e-knjige.ff.uni-lj.si/znanstvena-zalozba/catalog/view/244/348/5766-1
- Nolimal, F. (ur.), Cankar, G., Doupona, M., Marentič-Požarnik, B., Pečjak, S. in Potočnik, N. (2014). Opolnomočenje učencev z izboljšanjem bralne pismenosti in dostopa do znanja: evalvacijsko poročilo projekta. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo. http://www.zrss.si/pdf/Evalvacijsko-porocilo-bralna-pismenost-2014.pdf
- Vilar, P., Bon, M., Južnič, P., Kovač, M., Vodeb, G., Fras Popović, S. in Haramija, D. (2017). Proaktivna splošna knjižnica za bralno pismenost in bralno kulturo. Ljubljana: Zveza bibliotekarskih društev Slovenije. https://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DOC-W2P874OB/f1be8ca5-0985-461f-9ffe-69d295ae9375/PDF
- Haramija, D. (2017). Model razvoja družinske pismenosti. V: D. Haramija (ur.). Bralna pismenost v predšolski vzgoji in izobraževanju (str. 1—13). Maribor: Univerzitetna založba Univerze.
- Haramija, D. (2018). Zakaj je bralna pismenost pomembna. V: N. Ulčnik (ur.) in K. Dobrovoljc. Slovenščina na dlani 1 (str. 43—47). Maribor: Univerzitetna založba Univerze.
- Haramija, D. in Batič, J. (2020). Razumevanje koncepta bralnega gradiva: 3. gradnik. V: D. Haramija (ur.). Gradniki bralne pismenosti : teoretična izhodišča (str. 83—105). Maribor: Univerzitetna založba Univerze: Pedagoška fakulteta. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/view/515/631/1148-2, doi: 10.18690/978-961-286-403-3.4
- Haramija, D. in Ivanuš-Grmek, M. (2020). Gradniki bralne pismenosti. V: D. Haramija, (ur.). Gradniki bralne pismenosti: teoretična izhodišča (str. 7—28). Maribor: Univerzitetna založba Univerze. https://press.um.si/index.php/ump/catalog/view/515/631/1148-2
- Marjanovič Umek, L. (2011). Vloga jezika in socialnih kontekstov za razvoj predbralnih in prednapisovalnih zmožnosti. V: F. Nolimal (ur.), idr. Bralna pismenost v Sloveniji in Evropi: zbornik konference, (str. 15—26). Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
- Marjanovič Umek, L. (2013). Mišljenje in govor kot napovednika bralne pismenosti in znanja otrok: socialna in kulturna perspektiva. V: T. Novaković (ur.) in F. Nolimal (ur.). Bralna pismenost v vrtcu in šoli. Teoretska izhodišča in empirične ugotovitve (str. 49-62). Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
- Marjanovič Umek, L. (2018). Družinsko branje kot socialni kontekst za razvoj in učenje otrok. Vzgoja in izobraževanje: revija za teoretična in praktična vprašanja vzgojno izobraževalnega dela, 49(3/4), 62-65.
- Marjanovič Umek, L., Fekonja, U., Hacin Bezazoglu, K. (2019). Dodatni program za spodbujanje zgodnje pismenosti v vrtcu: kratkoročni in dolgoročni učinki. Sodobna pedagogika, 70(3), 10—23, 112—125. https://www.sodobna-pedagogika.net/clanki/03-2019_dodatni-program-za-spodbujanje-zgodnje-pismenosti-v-vrtcu-kratkorocni-in-dolgorocni-ucinki/.
- Marjanovič Umek, L., Hacin Bezazoglu, K., Fekonja, U. (2018). Zgodnja pismenost otrok: učinek vrtčevskih in družinskih dejavnikov. Sodobna pedagogika, 69(1), 10—27, 126—144.
- Ozbič, M., Kogovšek, D., Novšak Brce, J., Košak Babuder, M. in Rot Gabrovec, V. (ur.). (2014). Tudi mi beremo: različni bralci z različnimi potrebami: zbornik Bralnega društva Slovenije ob 10. strokovnem posvetovanju v Ljubljani. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo. http://www.zrss.si/pdf/Tudi-mi-beremo-ZbornikBDS.pdf
- Pečjak, S. (2019). Psihološka perspektiva razlik med spoloma v bralni pismenosti: izvor in njihov pomen za vzgojno-izobraževalno prakso. Anthropos: časopis za psihologijo in filozofijo ter za sodelovanje humanističnih ved. 51(3/4), 51-70. http://www.anthropos.si/files/2019/12/anthropos_layout_3-4.pdf
- Pečjak, S. (2015). Raziskovanje bralne pismenosti – psihološka perspektiva. V: A. Mlekuž (ur.). Raziskovanje vzgoje in izobraževanja v perspektivi družbenih sprememb: znanstvena konferenca, Ljubljana, (str. 15-16). Pedagoški inštitut : [zbornik povzetkov znanstvene konference]. Ljubljana: Pedagoški inštitut.
- Pečjak, S., Grosman, M., Bucik, N., Gomivnik Thuma, V., Stritar, U. (2011). Bralna kultura. V: N. Bucik (ur.), N. Požar Matijašič (ur.) in V. Pirc (ur.). Kulturno-umetnostna vzgoja: priročnik s primeri dobre prakse iz vrtcev, osnovnih in srednjih šol (str. 23-33). Ljubljana: Ministrstvo za šolstvo in šport: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
- Pečjak, S. in Pirc, T. (2010). Ali se oblikuje bralno razumevanje pri dekletih drugače kot pri fantih?. Pedagoška obzorja: časopis za didaktiko in metodiko. 25(2), 51-66.
- Saksida, I. (2016). Skupaj razvijamo bralno pismenost: očrt poti k dvigu ravni pismenosti na osnovni šoli — akcijska raziskava. V: T. Devjak (ur.) in I. Saksida (ur.). Bralna pismenost kot izziv in odgovornost. (str. 143—161). Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
- Vilar, P. in Haramija, D. (2017). Metodologija in nekateri vsebinski poudarki ciljnega raziskovalnega projekta Kulturni in sistemski dejavniki bralne pismenosti v Sloveniji. V: M. Sardoč (ur.), I. Žagar (ur.) in A. Mlekuž (ur.). Raziskovanje v vzgoji in izobraževanju danes (str. 143—159, 268—270). Ljubljana: Pedagoški inštitut. http://www.pei.si/Sifranti/StaticPage.aspx?id=167
Zborniki
- Nolimal, F, idr. (2011): Bralna pismenost v Sloveniji in Evropi. Zbornik prispevkov konference, Konferenca Brdo, 25. in 26. oktober 2011. Ljubljana: ZRSŠ.
- Nolimal, F, idr. (2011): Bralna pismenost v Sloveniji in Evropi. Spletna stran z gradivi. Konferenca Brdo, 25. in 26. oktober 2011. Ljubljana: ZRSŠ.
Tuji viri
- Marjanovič Umek, L., Hacin Bezazoglu, K., Fekonja, U. (2019). The quality of mother-child shared reading: its relations to child’s storytelling and home literacy environment. Early child development and care, 189(7), 1135-1146. http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03004430.2017.1369975
Razvijanje otrokove motivacije za branje
Monografije
- Blatnik Mohar, , in dr. (ur.) (2003). Beremo skupaj: priročnik o spodbujanju branja. Ljubljana: Založba Mladinska knjiga.
- Kropp, P. (2000). Vzgajanje bralca: naj vaš otrok postane bralec za vse življenje. Tržič: Učila
- Pečjak, S., Bucik, N., Gradišar, A. in Peklaj, C. (2006). Bralna motivacija: razvijanje in merjenje. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
Članki
- Bucik, N. (2009). Razvijanje otrokove motivacije za branje v domačem okolju. V Knaflič in N. Bucik (ur.), Branje za znanje in branje za zabavo (str. 17–26). Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
- Knaflič, L. (2003). Vzgoja bralca v družini. V M. Blatnik Mohar (ur.), Beremo skupaj, priročnik za spodbujanje branja (str. 34–39). Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Haramija, D. in Vilar, P. (2019). Spodbujanje branja kot vseživljenjske dejavnosti: predstavitev bralnih spodbud in projektov. Otrok in knjiga : revija za vprašanja mladinske književnosti, književne vzgoje in s knjigo povezanih medijev, 46 (104), 37—44.
Diplomske naloge
- Kobal, R. (2019). Spodbujanje bralne motivacije dečkov z aktualizacijo književnega besedila. Diplomsko delo, Koper: Univerza na Primorskem. https://share.upr.si/PEF/EDIPLOME/DIPLOMSKA_DELA/Kobal_Rebeka_2019.pdf
Magistrske naloge
- Cegnar, K. (2017). Bralna pismenost in bralna samopodoba učencev šestega razreda osnovne šole. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni—lj.si/id/eprint/4580
Doktorske disertacije
- Novak, N. (2016). Spodbujanje razvoja bralne kompetence na literarnem področju v prvem triletju. Doktorska disertacija, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta.
Tuji viri
- Cramer, E. H. in Castle, M. (ur.) (1994). Fostering the love of readers: the affective do- main in reading education. Newark:
- Snow, E., Burns, M. S. in Griffin, P. (ur.) (1998). Preventing reading difficulties in young children. http://stills.nap.edu/html/prdyc.
- Verhoeven in Snow, C. E. (ur.) (2001). Literacy and motivation: reading engagement in individuals and groups. Mahwah: LEA.
Kako beremo z otrokom
Monografije
- Baloh, B. (2020): Umetnost pripovedovanja otrok v zgodnjem otroštvu. Koper: Univerza na Primorskem, ZRS.
- Batistič Zorec (2003). Razvojna psihologija v vrtcih. Ljubljana: Inštitut za psihologijo osebnosti.
- Bettelheim, B. (1999). Rabe čudežnega, O pomenu pravljic. Ljubljana: Studia humanitatis.
- Blatnik Mohar, , Bucik, N., Jamnik, T., Knaflič, L., Lukan Matko, I., Požar Matijašič, N. in Remškar, S.(ur.). (2003). Beremo skupaj: priročnik o spodbujanju branja. Ljubljana: Založba Mladinska knjiga.
- Grosman, M. (2004). Zagovor branja. Ljubljana: Založba Sophia.
- Kordigel, M. (1994). Mladinska literatura, otroci in učitelji, Komunikacijski model »poučevanja« mladinske književnosti. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
- Marjanovič Umek, L. in Zupančič, M. (ur.) (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske fakultete.
-
Marjanovič Umek, L., Fekonja, U. (2019). Zgodbe otrok: razvoj in spodbujanje pripovedovanja. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete.
- Pečjak, S., Gradišar, A. (2015). Bralne učne strategije. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
- Propp, J. (2005). Morfologija pravljice. Ljubljana: Studia humanitatis.
- Poučevanje branja v Evropi: okoliščine, politike in prakse. Bruselj: EURYDICE.
Članki
- Haramija, D. (2000). Izobraževanje vzgojiteljev za predšolsko književno vzgojo. V: V. Rosić (ur.). Nastavnik i suvremena obrazovna tehnologija: zbornik radova = The teacher and modern educational technology: collection of scientific papers (str. 214—218). Rijeka: Sveučilište u Rijeci, Filozofski fakultet, Odsjek za pedagogiju.
- Haramija, D. in Vilar, P. (2017). Bralna kultura kot pomemben dejavnik razvoja bralne pismenosti. Otrok in knjiga: revija za vprašanja mladinske književnosti, književne vzgoje in s knjigo povezanih medijev, 44 (98), 5—16.
- Marjanovič Umek, L. (2018). Družinsko branje kot socialni kontekst za razvoj in učenje otrok. Vzgoja in izobraževanje, 49(3/4), str. 62–65. https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:DOC-7BZMEIX3
- Matko Lukan, I. (2009). Kako beremo otrokom. V Knaflič in N. Bucik (ur.), Branje za znanje in branje za zabavo (str. 27–42). Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
- Štefan, A. (2003). Pripovedovanje danes. V M. Blatnik Mohar idr. (ur.), Beremo skupaj (str. 15–19). Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Štefan, A. (2009). Pripovedovanje v družinskem krogu. V Knaflič in N. Bucik (ur.), Branje za znanje in branje za zabavo (str. 43–48). Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
Diplomske naloge
- Stokanovič, S. (2015). Motivacija staršev za branje zahtevnih besedil skupaj z otroki v prvem razredu devetletke. Diplomsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni—lj.si/id/eprint/2865
Magistrske naloge
- Mesojedec, M. (2017). Družabna igra in govorne zmožnosti prvošolcev. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni—lj.si/id/eprint/4556
- Završnik, I. (2015). Bralne učne strategije pri pouku književnosti v 4. in 5. razredu devetletne osnovne šole. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni—lj.si/id/eprint/2953
Kaj naj beremo z otrokom
Monografije
- Kos, J. (1996). Očrt literarne teorije. Ljubljana: DZS.
- Saksida, I. (1994). Mladinska književnost med literarno vedo in književno didaktiko. Maribor: Obzorja.
- Zajc, D. (1990). Eseji, spomini in polemike. Ljubljana: Emonica.
Članki
- Haramija, D. (2002). Književnost in ustvarjalnost v predšolskem obdobju. V: N. Tatković (ur.) in A. Muradbegović (ur.). Kvalitetna edukacija i stvaralaštvo: zbornik znanstvenih i stručnih radova (str. 133-140). Međunarodni znanstveni i stručni skup Drugi dani Mate Demarina, Brijuni.
- Haramija, D. (2020). Contemporary Slovene children’s and young adult fiction. V: D. Haramija (ur.). Slovenia’s best for young readers (str. 132—139). Ljubljana: Slovene Writers’ Association. https://drustvo-dsp.si/wp-content/uploads/2020/03/Antologija_Slovenia%E2%80%B2s-Best-for-Young-Readers_2020_elektronska.pdf
- Haramija, D. in Batič, J. (2013). Poetika slikanice. Murska Sobota: Franc-Franc.
- Stritar, J. [1879, 1880], (1986). O mladinski književnosti. Otrok in knjiga, 14 (23–24), 39–51.
- Svetina, P. (2009). Kaj naj beremo z otroki. V Knaflič in N. Bucik (ur.), Branje za znanje in branje za zabavo (str. 67–70). Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
Diplomske naloge
- Pavlič, V. (2015). O pomenu pravljic: reševanje otrokove stiske. Diplomsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni—lj.si/id/eprint/2993
Magistrske naloge
- Himelrajh, R. (2016). Pravljica kot sredstvo razreševanja konfliktov identitete v osnovni šoli. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni—lj.si/id/eprint/3600
- Pažon, M. (2016). Projekt ohranjanja ljudskih pripovedi. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni—lj.si/id/eprint/4086
Tuji viri
- Kaminski, (1994). Einfürung in die Kinder- und Jugendliteratur. Weinheim, München: Juventa.
Družinski obisk knjižnice
Monografije
- SPLOŠNE knjižnice: IFLA/UNESCO standardi za splošne knjižnice. (2002). Ljubljana: Narodna in univerzitetna knjižnica, Državna matična služba za knjižničarstvo.
Članki
- Mlakar, I. (2003). Vloga knjižnice. V M. Blatnik Mohar idr. (ur.), Beremo skupaj (str. 84–91). Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Mlakar, I. (2009). Družinski obisk knjižnice. V Knaflič in N. Bucik (ur.), Branje za znanje in branje za zabavo (str. 49–54). Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
Magistrske naloge
- Fišter, S. (2018). Družinska pismenost: znanje staršev predšolskih otrok in dejavnosti splošnih knjižnic na Dolenjskem. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta. https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?id=101154&lang=slv
Diplomske naloge
- Demšar, M. (2013). Družinsko branje v predšolskem obdobju – vloga splošne knjižnice. Diplomsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta.
- Stöckl, M. (2018). Razvijanje družinskega branja. Diplomsko delo, Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta. https://share.upr.si/PEF/EDIPLOME/DIPLOMSKE_NALOGE/Stockl_Monika_2018.pdf
Tuji viri
- Haramija, D. (2019). Family reading and discovering fairy tales from world heritage through the picture book Once upon – 1001 stories by Lila Prap. V: M. Licardo (ur.), I. S. Dias in P. R. Estévez, Contemporary themes in early childhood education and international educational modules. (str. 87—99). Maribor: University of Maribor Press.
Raznovrstnost otroške literature
Monografije
- Brenkova, K. in Grafenauer, N. (ur.) (1978). Slovenska slikanica in knjižna ilustracija za mladino 1945–1975. Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Haramija, D., Batič, J. (2013). Poetika slikanice. Murska Sobota: Franc-Franc.
- Hürlimann, (1968). Svet v slikanici: moderne slikanice iz 24. dežel. Zürich, Freiburg i. Br.: Atlantis; Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Kobe, M. (1987). Pogledi na mladinsko književnost. Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Pregl Kobe, (1979). Slovenska knjižna ilustracija: ob razstavi Slovenska knjižna ilustracija 1979/1980. Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Pregl Kobe, (1998). Upodobljene besede: razvoj ilustrirane knjige. Grosuplje: Mondena.
- Saksida, I. (1994). Mladinska književnost med literarno vedo in književno didaktiko. Maribor: Obzorja.
- Veler, (ur.) (2005). Album slovenskih ilustratorjev. Ljubljana: Založba Mladinska knjiga.
- Zupan, J. (ur.) (2001). Ilustracija – bližnjica h knjigi. Ljubljana: Karantanija; Šentrupert: Osnovna šola Pavla Lunačka.
Članki
- Avguštin, M. (2003). Slovenska knjižna ilustracija. V M. Blatnik Mohar in (ur.): Be- remo skupaj: priročnik za spodbujanje branja, (str. 103–109). Ljubljana: Založba Mladinska knjiga.
- Gabrovec Rot, Veronika (2004). Branje podob. V M. Blatnik Mohar in (ur.): Beremo skupaj: priročnik za spodbujanje branja, (str. 99–102). Ljubljana: Založba Mladinska knjiga.
- Hanuš, B. (2005). Ob slikanicah spoznavamo, kako otroci doživljajo svet. Ciciban: Za starše 60(8), 19–20.
- Jamnik, (2003). Književna vzgoja v vrtcu. V M. Blatnik Mohar in dr. (ur.): Beremo skupaj: priročnik za spodbujanje branja, (str. 58–64). Ljubljana: Založba Mladinska knjiga.
- Mlakar, I. (2009). Raznovrstnost otroške literature. V Knaflič in N. Bucik (ur.), Branje za znanje in branje za zabavo (str. 55–66). Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
- Nikolajeva, (2003). Verbalno in vizualno: slikanica kot medij. Otrok in knjiga, 30 (58), 5–26.
- OKO besede 2003 – Slikanica v mladinski književnosti. (2004). Otrok in knjiga, 31 (59), 37–57.
- Pucko, T. in Pečjak, S. (2016). Primerjava učinkovitosti e-branja in branja s papirja pri učencih v srednji šoli. Pedagoška obzorja: časopis za didaktiko in metodiko. 31(3/4), 55-69.
- Remškar, S. (2003). Reviji Ciciban in Cicido – vabljivost različnih svetov. V M. Blatnik Mohar idr. (ur.), Beremo skupaj (str. 94–98). Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Saksida, I. (1999). Bogastvo poetik in podob. Otrok in knjiga, 26 (47), 12–24.
Magistrske naloge
- Tanko, E. (2020). Tema istospolne ljubezni in književna vzgoja. Magistrsko delo, Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta. https://repozitorij.upr.si/IzpisGradiva.php?id=12809&lang=slv
Tuji viri
- Nikolajeva, in Scott, C. (2001). How Picturebooks Work. New York; London: Garland Publishing.
- Kakva je knjiga slikovnica: zbornik. (2000). Zagreb: Knjižnice grada Zagreba.
Zakaj je ilustracija tako pomembna
Monografije
- Brenk, (1978). Slovenska slikanica in knjižna ilustracija za mladino: 1945–1975. Ljubljana: Mladinska knjiga.
Članki
- Batič, J. in Haramija, D. (2014). Teorija slikanice. Otrok in knjiga: revija za vprašanja mladinske književnosti, književne vzgoje in s knjigo povezanih medijev, 41 (89), 5—19.
- Batič, J. in Haramija, D. (2015). Postmoderna slikanica v vrtcu. Vzgojiteljica: revija za dobro prakso v vrtcih, 17(4), 9—12.
- Batič, J. in Haramija, D. (2017). Slikanica kot posebna oblika knjige. V: D. Haramija (ur.). V objemu besed: razvijanje družinske pismenosti (str. 31—37). Maribor: Univerzitetna založba Univerze.
- Batič, J. in Haramija, D. (2019). Slikanice v prvem starostnem obdobju. V: S. Čotar Konrad (ur.), idr. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja (str. 245—262). Koper: Založba Univerze na Primorskem.
- Batič, J., Lebar Kac, P. in Haramija, D. (2019). Interdisciplinarna narava slikanice: možnosti medpredmetne obravnave slikanice pri pouku slovenščine in likovne umetnosti. Razredni pouk: revija Zavoda RS za šolstvo, 21 (3), 10—17.
- Haramija, D. in Batič, J. (2014). Recepcija postmodernih slikanic. V: A. Žbogar (ur.). Recepcija slovenske književnosti (str. 145—151). Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete. https://centerslo.si/wp-content/uploads/2015/10/33-HaramijaBatic.pdf
- Haramija, D. in Batič, J. (2016). Pomen multimodalne pismenosti za branje slikanic. V: Devjak, T. (ur.), Saksida, I. (ur.), Zbornik znanstvenih in strokovnih prispevkov (str. 35—48). Ljubljana: Pedagoška fakulteta. https://www.pef.uni-lj.si/fileadmin/Datoteke/Posvet/Partnerstvo_Posvet-PeF-2016_znanstvena-in-strokovna-monografija.pdf
- Krivec Dragan, (2005). Bilo je nekoč … V A. Veler (ur.): Album slovenskih ilustratorjev, (str. 5–11). Ljubljana: Založba Mladinska knjiga.
- Krivec Dragan, J. (2009). Zakaj je ilustracija tako pomembna. V Knaflič in N. Bucik (ur.), Branje za znanje in branje za zabavo (str. 71–74). Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
- Kobe, M. (1976). Slovenska slikanica v svetovnem prostoru. Otrok in knjiga, 4, 13–31.
- Rot Gabrovec, V. (2003). Branje podob. V M. Blatnik Mohar idr. (ur.), Beremo skupaj (str. 99–102). Ljubljana: Mladinska knjiga.
Magistrske naloge
- Bahorič, S. (2018). Med besedilom in vizualno podprto pripovedjo: primerjava pravljice in risanke. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni—lj.si/id/eprint/5053
- Eržen, A. (2016). Vpliv večkratnega branja slikanice brez besedila na pripovedovanje zgodbe. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni—lj.si/id/eprint/4307
- Novak, V. (2019). Pregled sodobne in klasične slovenske slikanice. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni—lj.si/6099/
Diplomske naloge
- Hebar, J. (2015). Vloga slikanice pri vključevanju romskih otrok v vrtec na dvojezičnem Diplomsko delo, Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta. https://share.upr.si/PEF/EDIPLOME/DIPLOMSKE_NALOGE/Hebar_Jasmina_2015.pdf
- Stilin, U. (2019). Nasilje kot problemska tema v slikanicah. Diplomsko delo, Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta. https://share.upr.si/PEF/EDIPLOME/DIPLOMSKE_NALOGE/Stilin_Uros_2019.pdf
Tuji viri
- Batič, J. in Haramija, D. (2020). The multimodal model of picture book. Studia scientifica facultatis paedagogicae, 19 (1), 47—57.
- Batič, J. in Haramija, D. (2018). The role of illustration in interpreting a multimodal literary text. The new educational review, 52(2), 195—205. doi: 10.15804/tner.2018.52.2
Spodbujanje pripovedovanja pri otrokih
Monografije
- Baloh, B. (2020). Umetnost pripovedovanja. Pripovedovanje otrok v zgodnjem otroštvu. Koper: Univerza na Primorskem. ZRS.
Magistrske naloge
- Eržen, A. (2016). Vpliv večkratnega branja slikanice brez besedila na pripovedovanje zgodbe. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni—lj.si/id/eprint/4307
Otroci in mediji
Otroci in mediji
Monografije
- Erjavec, K. in Volčič, (1999). Odraščanje z mediji. Ljubljana: Zveza prijateljev mladine Slovenije.
- Marjanovič Umek, L. in Zupančič, M. (ur.) (2004). Razvojna psihologija. Ljubljana: Znanstvenoraziskovalni inštitut Filozofske
Članki
- Frelih, Č. (2009). Kaj odlikuje kakovostno ilustracijo. V Knaflič in N. Bucik (ur.), Branje za znanje in branje za zabavo (str. 75–82). Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
- Jamnik, T. (2003). Otroške knjige in drugi mediji. V M. Blatnik Mohar idr. (ur.), Beremo skupaj (str. 92–93). Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Peštaj, M. (2009). Otroci in mediji. V Knaflič in N. Bucik (ur.), Branje za znanje in branje za zabavo (str. 83–94). Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
- Saksida, I. (2016). Je popularno vedno trivialno in trivialno vedno popularno? Otrok in knjiga: revija za vprašanja mladinske književnosti, književne vzgoje in s knjigo povezanih medijev. 43(97), 22—26.
Diplomske naloge
- Cuzak, Š. (2012). Starši, televizija in vzgoja za medije. Diplomsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta. https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?id=112163&lang=slv
- Naglav, M. (2012). Družinsko branje kot medijski dogodek. Diplomska naloga, Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta. https://repozitorij.upr.si/IzpisGradiva.php?id=13109
Tuji viri
- Bachmair, B. in Hofmann, O. (1998). Lernen mit dem Kinderfernsehen: Wunsch oder Wirklichkeit. TELEVIZION, 2, 4–20.
- Berry, L. in Asamen, J. K. (1993). Children and Television. Images in a Changing Sociocultural World. Newbury Park: Sage Publications.
- Huston, A. C. in Wright, J. C. (1998). Mass media and children’s development. V I. Sie- gel, in K. A. Renninger (ur.), Child psychology in practice (str. 999–1058), Handbook of child psychology, Damon (ur.) New York: John Wiley & Sons.
- Livingstone, S. in Bovill, M. (2001). Children and Their Changing Media Environment. A European Comparative Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates.
- Mangold, R., Vorderer, in Bente, G. (ur.) (2004). Lehrbuch der Medienpsychologie. Göttingen: Hogrefe Verlag.
Gremo v kino, gledališče, na izlet …
Kino, gledališče ...
Monografije
- Strenčan, N. (2019). Mladinska dramatika v Slovenskem narodnem gledališču Drama Ljubljana nekdaj in danes. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni—lj.si/id/eprint/6097
- Lotrič, T. (2020). Vrtčevsko gledališče kot poustvarjalna metoda dela z besedilom (od pravljice do predstave). Diplomsko delo, Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta. https://repozitorij.upr.si/IzpisGradiva.php?id=12808&lang=slv
- Strmšek Brumec, I. (2015). Vrtčevsko gledališče kot poustvarjalna metoda dela z besedilom. Diplomsko delo, Koper: Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta. https://share.upr.si/PEF/EDIPLOME/DIPLOMSKE_NALOGE/Strmsek_Brumec_Irena_2015.pdf
Gremo na izlet
- Petrovčič, A., Zakrajšek, L, Bucik, N. Kam me nese? Prav me nese. Ljubljana: Cankarjev dom, 2022.
Digitalna pismenost
Didaktične igre in dejavnosti za družine
Didaktične igre za spodbujanje porajajoče se pismenosti
Monografije
- Blatnik Mohar, , in dr. (ur.) (2003). Beremo skupaj: priročnik o spodbujanju branja. Ljubljana: Založba Mladinska knjiga.
- Pečjak, S. (2000). Z igro razvijamo komunikacijske sposobnosti učencev. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
- Pečjak, S. (2000). Ali slišiš – ali vidiš? Priročnik z vajami za razvoj metajezikovnega zavedanja. Trzin:
- Place, M. H. (2011). 100 dejavnosti za učenje branja in pisanja po metodi Montessori. Ljubljana: Mladinska knjiga.
Didaktične igre in kompleti
- Marjanovič Umek, L. in Tepina, B. (1985). Ali veš?. Ljubljana: Državna založba Slovenije.
- Volker, R. (1995). Slišim, vidim, povem: igralno didaktični komplet za predšolske otroke in učence nižjih razredov. Ljubljana: Mladinska knjiga.
Članki
- Bucik, N. (2009). Didaktične igre za spodbujanje porajajoče se pismenosti. V Knaflič in N. Bucik (ur.), Branje za znanje in branje za zabavo (str. 107–116). Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
- Licardo, M. in Haramija, D. (2017). Kako uporabljati pripovedovalne kocke: navodila za pedagoške delavce in starše. V: M. Licardo (ur.) in D. Haramija (ur.). Kako razvijati družinsko pismenost v predšolskem obdobju (str. 63—67). Maribor: Univerzitetna založba Univerze.
- Saksida, I. (2012). Dialoška kulturna intervencija otroške in mladinske govorice. Življenje na dotik. 1(5), 32—33.
Magistrske naloge
- Gašperič, K. (2016). Z didaktično igro razvijajmo predopismenjevalne zmožnosti. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni—lj.si/id/eprint/4321
- Štimpfel, A. (2015). Didaktični pristop pri pouku književnosti za učenca priseljenca v tretjem razredu osnovne šole. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni—lj.si/id/eprint/2677
Video vsebine
- Javrh, P. (2006). Z igro do pismenosti. Oddaja 1 [Videoposnetek], Kaj lahko družine storimo za pismenost svojih otrok: didaktični komplet za izobraževalce in starše s praktičnimi napotki. Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
- Javrh, P. (2006). Z igro do pismenosti. Oddaja 2, Povej mi zgodbo [Videoposnetek] : didaktični komplet za izobraževalce in starše s praktičnimi napotki. Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
- Javrh, P. (2006). Z igro do pismenosti. Oddaja 3, Naš malček šteje [Videoposnetek] : didaktični komplet za izobraževalce in starše s praktičnimi napotki. Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
- Javrh, P. (2006). Z igro do pismenosti. Oddaja 4, Moje prve črke [Videoposnetek] : didaktični komplet za izobraževalce in starše s praktičnimi napotki. Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
Tuji viri
- Whitehurst, G. J., in Lonigan, C. J. (1998). Child development and emergent literacy. Child Development, 69 (3), 848–872.
Igrače za spodbujanje porajajoče se pismenosti
Monografije
- Marjanovič Umek, L. (ur.), Zupančič, M. (ur.). (2001). Psihologija otroške igre: od rojstva do vstopa v šolo. Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete, Razprave Filozofske fakultete.
- Höfler, K., Marjanovič Umek, L., Dečman, R., idr. (2017). Igrače in drugi izdelki za otroke in družine: oblikovano in izdelano v Sloveniji. Ljubljana: Inštitut za razvoj igrač, 2017. https://issuu.com/sonja.crv92/docs/brosura_institutzarazvojigrac?utm_source=conversion_success&utm_campaign=Transactional&utm_medium=email
Članki
- Marjanovič Umek, L. (2015). Otroška igra in igrače v povezavi z razvojem in učenjem otrok. V: D. Lavrenčič Vrabec (ur.), idr. Človeknejezise: priročnik za branje kakovostnih mladinskih knjig 2015: pregled knjižne produkcije za mladino iz leta 2014 (str. 16-20). Ljubljana: Mestna knjižnica, 2015.
- Marjanovič Umek, L. (1998). Razvoj jezika v simbolni (domišljijski) igri predšolskega otroka. Uporabno jezikoslovje: revija Društva za uporabno jezikoslovje Slovenije. 5, 20—25.
- Marjanovič Umek, L. in Lešnik Musek, P. (1998). Otrokov razvoj in učenje v simbolni igri. Psihološka obzorja, 7(1), 25–48.
- Marjanovič Umek, L., Lešnik Musek, P. (1998). Kako igrače in igralni materiali določajo naravo domišljijske igre? Sodobna pedagogika. 49(2), 154—166.
- Marjanovič Umek, L. (1991). Kaj je igra. V: V. Babuder (ur.), Dobra igrača (str. 3—6). Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Spletni viri
- Božin, N. (2021). Preveč igrač je lahko za malčkovo igro moteče. Inštitut za razvoj igrač. Objavljeno na: http://www.institut-igrac.si/images/institut/novice-foto/Preve%C4%8D_igra%C4%8D_je_lahko_za_mal%C4%8Dkovo_igro_mote%C4%8De_s.pdf
- Božin, N. (2020). Kako izbrati pravo igračo za otroke med 1 in 6 letom starosti. Inštitut za razvoj igrač. Objavljeno na: http://www.institut-igrac.si/images/institut/novice-foto/Kako_izbrati_pravo_igra%C4%8Do_za_otroka_od_1_do_6_leta.pdf
- Božin, N. (2020). Kako izbrati pravo igračo za dojenčka? Inštitut za razvoj igrač. Objavljeno na: http://www.institut-igrac.si/images/institut/novice-foto/Kako_izbrati_pravo_igra%C4%8Do_dojencka.pdf
Tuji viri
- Marjanovič Umek, L. in Fekonja Peklaj, U. (2010). The role of symbolic play in early literacy development. Journal of Communications Research, 1(4), 291–308.
- Marjanovič Umek, L. in Fekonja Peklaj, U. (2017). The roles of child gender and parental knowledge of child development in parent–child interactive play. Sex Roles, 77, 496–509.
- Marjanovič Umek, L., Fekonja Peklaj, U. in Podlesek, A. (2014). The effect of parental involvement and encouragement on preschool children’s symbolic play. Early Child Development and Care, 184(69), 855–868.
Ustvarjajmo ob knjigi – igra z lutkami
Monografije
- Blatnik Mohar, Marina in dr. (ur.): Beremo skupaj: priročnik o spodbujanju branja. Ljubljana: Založba Mladinska knjiga, 2003.
- Borota, B., Geršak, V., Korošec, H., Majaron, E. Otrok v svetu glasbe, plesa in lutk. Koper: Univerza na Primorskem. Pedagoška fakulteta Koper, 2006.
- Cvetko, Igor: Slovenske otroške prstne lutke. Radovljica: Didakta, 1996.
- Hanuš, Barbara in Sitar, Jelena: Moje prvo berilo. Ljubljana: DZS, 2005.
- Hanuš, Barbara in Sitar, Jelena: Priročnik k Mojemu prvemu berilu (e-priročnik), Ljubljana: DZS, 2006.
- Korošec, Helena in Majaron, Edi: Lutka iz vrtca v šolo. Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta, 2002.
- Kuret, Niko: Pavliha, knjiga o ročnih lutkah. Ljubljana: Mladinska založba, 1942..
- Sitar, Jelena: Skrivnost v galeriji ali Zgodba o senčnih lutkah. Ljubljana: DZS, 1996.
- Sitar, Jelena: Zgodbe za lutke in prste. Ilustr. Igor Cvetko. Ljubljana: DZS, 2001.
- Varl, Breda: Lutke na palici, Lutke na nitkah. Šentilj: Aristej, 1995.
Članki
- Kovač, P. (2003). O lepoti, fantaziji in humorju. V M. Blatnik Mohar idr. (ur.), Beremo skupaj (str. 13–14). Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Sitar Cvetko, J. (2009). Ustvarjamo ob knjigi – igra z lutkami. V Knaflič in N. Bucik (ur.), Branje za znanje in branje za zabavo (str. 95–106). Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
Tuji viri
Hunt, Tamara in Renfro, Nancy: Puppetry in early childhood education. Austin: Nancy Renfero studios, 1982.
Učenje in poučevanje odraslih / staršev
Poučevanje odraslih
Monografije
- Jelenc, S. (1995). ABC izobraževanja odraslih. Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
- Knaflič , Žalec N. in Klemenčič, S. (2002) Program Usposabljanje za življenjsko uspešnost. Beremo in pišemo skupaj : UŽU-BIPS, Ljubljana : ACS.
- Keller, G. (2014). S srcem v šoli: učbenik pedagogike za starše. Ljubljana: Zavod za razvoj waldorfskih šol.
- Marentič Požarnik, Magajna, L. in Peklaj, C. (1995). Izziv raznolikosti. Nova Gorica: Educa.
Članki
- Grosman, M. (2003). Pomen branja za posameznika in širšo družbo. V Blatnik Mohar idr. (ur.), Beremo skupaj (str. 10–12). Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Haramija, D. in Batič, J. (2016). Celostno branje slikanic kot izhodišče za branje odraslih z motnjami v duševnem razvoju. Jezik in slovstvo, 61(1), 35—45, 119—120.
- Jelenc Krašovec, S. (2009). Učenje in poučevanje odraslih udeležencev izobraževanja – staršev predšolskih otrok. V Knaflič in N. Bucik (ur.), Branje za znanje in branje za zabavo (str. 117–124). Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
- Knaflič, L. (2018). Družinska pismenost kot oblika medgeneracijskega učenja: začetki programov družinske pismenosti pri nas. V N. Ličen in M. Mezgec (ur.), Sodobne paradigme raziskovanja izobraževanja in učenja odraslih (str. 321–332). Ljubljana: Oddelek za pedagogiko in andragogiko. https://e-knjige.ff.uni-lj.si/znanstvena-zalozba/catalog/view/125/218/3339-1
- Knaflič, L. (2003). Različne družine – različni pristopi. V M. Blatnik Mohar (ur.), Beremo skupaj, priročnik za spodbujanje branja (str. 65–67). Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Knaflič, L. (2003). Programi družinske pismenosti. V M. Blatnik Mohar idr. (ur.), Beremo skupaj (str. 150–151). Ljubljana: Mladinska knjiga.
- Knaflič, L. (2009). Izobraževalni pristopi za spodbujanje družinske pismenosti. V Knaflič in N. Bucik (ur.), Branje za znanje in branje za zabavo (str. 125–126). Ljubljana: Andragoški center Slovenije.
- Marentič Požarnik, B. (1998). Kako pomembna so pojmovanja znanja, učenja in pouče- vanja za uspeh kurikularne prenove. (prvi del). Sodobna pedagogika, 2, 244–261.
- Saksida, I. (2019). Preberi, izberi, ovrednoti — saj nismo roboti: primeri obravnave književnosti pri visokošolskem komunikacijskem pouku. Vzgoja in izobraževanje: revija za teoretična in praktična vprašanja vzgojno izobraževalnega dela. 50(5/6), 39—45.
- Saksida, I. (2017). Sodelovanje bralne skupnosti pri dialoškem bralnem dogodku. V: T. Bešter (ur.) in D. Vovk (ur.). Povezovanje, sodelovanje, skupnosti: ustvarimo državo bralcev: zbornik referatov (str. 315—328). Ljubljana: Zveza bibliotekarskih društev Slovenije.
Diplomska dela
- Ajdovec, S. (2012). Motiviranost staršev za družinsko branje književnih besedil v 1. in 2. razredu devetletke. Diplomsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?id=26555&lang=slv
- Stokanovič, S. (2015). Motivacija staršev za branje zahtevnih besedil skupaj z otroki v prvem razredu devetletke. Diplomsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. https://repozitorij.uni-lj.si/IzpisGradiva.php?id=71710&lang=slv
Tuji viri
- Apps, (1991). Mastering the Teaching of Adults. Florida: Krieger Publishing Company.
- Brookfield, S. D. (1990). The Skillful Teacher. San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
- Galbraith, M. (ur.) (1990). Adult learning methods: a guide for effective instruction. Malabar: Krieger.
- Lorainne Zinn (1990). Identifying Your Philosophical Orientation. V M. W. Galbraith (ur.). Adult learning methods: a guide for effective instruction. Malabar: Kriege.
- Rogers, A. (1996). Teaching Buckingham. Philadelphia: Open University Press.
- Neuman, S. B. in (1998). Literacy Learning, a family matter. IRA – The Reading Teacher. 52 (3), 244–252.
Večkulturnost in večjezičnost
Večkulturnost in večjezičnost
Monografije
- Balek, S., Jazbec, S. (2010). Pot v večjezičnost – zgodnje učenje tujih jezikov v 1. VIO osnovne šole. Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
- Baloh, B. et. al. (2021): Z drobnimi koraki v slovenščino. Vključevanje otrok priseljencev v vrtce. Ljubljana: ISA Institut.
- Baloh, B., Melinc Mlekuž, M. (2023). Slovenščina v vrtcu: poučevanje in učenje jezika v vrtcih s slovenskim učnim jezikom v Italiji. Trst: Slovenski raziskovalni inštitut.
- Colja, T. (2013). Porajajoča se pismenost v dvojezičnem okolju. Primer otrok, ki obiskujejo vrtce s slovenskim učnim jezikom v Italiji in dvojezični vrtec v Špetru. Trst: Slovenski raziskovalni institut; Ciljno začasno združenje “Jezik – Lingua”.
- Dimkovska, L. (ur.) (2014). Iz jezika v jezik: Antologija sodobne manjšinske in priseljenske književnosti v Sloveniji. Ljubljana: Društvo slovenskih pisateljev.
- Drnovšek, M. (2012). Slovenski izseljenci in zahodna Evropa v obdobju prve Jugoslavije. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU.
- Grossman, M. (2004). Književnost v medkulturnem položaju. Ljubljana : Znanstveni inštitut Filozofske fakultete.
- Kač, L. (2012). Večjezičnost nas bogati: tuji jeziki v osnovni šoli. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
- Kalc, A., Milharčič Hladnik, M., Žitnik Serafin, J. (2020). Doba velikih migracij na Slovenskem. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU.
- Knaflič, L. (2010). Pismenost in dvojezičnost. Sodobna pedagogika, 61(2), str. 280–294. https://www.dlib.si/details/URN:NBN:SI:doc-DT178ZVE?ty=2010.
- Kržišnik Bukić, V. (2007). Slovenci v Bosni in Hercegovini skozi pričevanja, spomine in literarne podobe: 1831–2007. Ljubljana: Inštitut za narodnostna vprašanja.
- Lukšič Hacin, M. (2001). Zgodbe in pričevanja: Slovenci na Švedskem. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU.
- Lukšič Hacin, M., Milharčič Hladnik, M., Sardoč, M. (2011). Medkulturni odnosi kot aktivno državljanstvo. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU.
- Lukšič Hacin, M. (1995). Ko tujina postane dom: Resocializacija in narodna identiteta pri slovenskih izseljencih. Ljubljana: Znanstveno in publicistično središče.
- Mezgec, M. (2016). Življenje z več jeziki: Razvoj večjezičnih govorcev s perspektive vseživljenjskega učenja. Andragoška spoznanja, 2016, 22(3), 77-8.
- Milharčič Hladnik, M. (ur.) (2013). Razvijanje medkulturne zmožnosti pri učiteljih in učencih. Trst: SLORI –Slovenski raziskovalni inštitut; Ljubljana: ZRC SAZU ISIM.
- Milharčič Hladnik, M (ur.) (2011). IN–IN: življenjske zgodbe o sestavljenih identitetah. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU.
- Milharčič Hladnik, M., Mlekuž, J. (ur.) (2010). Krila migracij. Po meri življenjskih zgodb. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU.
- Mlekuž, Jernej (2011). ABC migracij. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU,
- Rot Vrhovec, A. (2020). Poučevanje učencev, katerih prvi jezik ni slovenski. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
- Rutar, S. (2018). Večjezičnost in večkulturnost v vrtcu. Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta, Pedagoški inštitut.
- Slovensko izseljenstvo v luči otroške izkušnje: elektronski vir. Ured. Janja Žitnik Serafin. Ljubljana: Založba ZRC, 2019.
- Šlibar, N.(2006). Barve strpnosti, besede drugačnosti, podobe tujosti : vzgoja za strpnost in sprejemanje drugačnosti preko mladinske književnosti. Ljubljana: Center za pedagoško izobraževanje, Filozofska fakulteta.
- Toplak, K. (2019). Migracijski pojmovnik za mlade. Maribor: Aristej.
- Videmšek, B. (2016). Na begu: Moderni eksodus (2005–2016): z begunci in migranti na poti proti obljubljenim deželam. Ljubljana: UMco.
- Vižintin, M. A. (2017). Medkulturna vzgoja in izobraževanje: Vključevanje otrok priseljencev. Založba ZRC, ZRC SAZU.
- Vrečer, N. (2009). Medkulturne kompetence v izobraževanju odraslih. Ljubljana: Andragoški center Republike Slovenije.
- Zaviršek, D. (2020). Družinski pojmovnik za mlade. Ljubljana. Aristej.
-
Zudič Antonič, N., Zorman, A. (ur.) (2014). Prepletanja: didaktični priročnik za medkulturno vzgojo brez meja. Koper: Univerza na Primorskem, Znanstveno–raziskovalno središče, Univerzitetna založba Annales.
-
Žigon, Z. (1998). Otroci dveh domovin: Slovenstvo v Južni Ameriki. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU.
-
Žitnik Serafin, J. (2008). Večkulturna Slovenija. Položaj migrantske književnosti in kulture v slovenskem prostoru. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU.
- Žitnik Serafin, J. (ur.) (2015b). Slovensko izseljenstvo v luči otroške izkušnje. Ljubljana: Založba ZRC, ZRC SAZU,
Magistrske naloge
- Gradišar, M. (2018). Stališča razrednih učiteljev prvega triletja osnovnih šol do vključevanje medkulturne vzgoje v pouk književnosti. Magistrsko delo, Ljubljana: Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta. http://pefprints.pef.uni—lj.si/id/eprint/5149
Strokovni članki
- Marjanovič Umek, L. (2005). Usvajanje tujega jezika: primerjava otroci in odrasli. Panika: širimo psihološka obzorja, 9(3), 16-19.
- Vižintin, M. A. (2018). Brati in spregovoriti: O migracijah ob mladinskih književnih besedilih. Otrok in knjiga 45/102, 8–22.
-
Vižintin, M. A. (2014). Model medkulturne vzgoje in izobraževanja: za uspešnejše vključevanje otrok priseljencev. Dve domovini / Two Homelands 40, 71–89,
-
Vižintin, M. A. (2015). Prepoznavanje kulturne mešanosti in sestavljene identitete znotraj državnih meja. Series Historia et Sociologia 25/1, 211–222. Univerzitetna založba Annales.
Učne težave v osnovni šoli
Učne težave v osnovni šoli
Monografije
- Programske smernice svetovalne službe v osnovni šoli (2008). Ljubljana: Zavod RS za šolstvo.
- Pulec Lah, S. in Velikonja, M. (2011): Učenci z učnimi težavami: Izbrane teme. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.
- Magajna, L. in Velikonja, M. (2011): Učenci z učnimi težavami: Prepoznavanje in diagnostično ocenjevanje. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.
- Babuder Košak, M. in Velikonja, M. (2011): Učenci z učnimi težavami: Pomoč in podpora. Ljubljana: Pedagoška fakulteta Univerze v Ljubljani.
- Šugman Bohinc, L. (2011): Izvirni delovni projekt pomoči. Ljubljana: Fakulteta za socialno delo Univerze v Ljubljani.
Težave z branjem, pisanjem in računanjem
Težave z branjem, pisanjem in računanjem
Monografije
- Bogdanowicz, M. (2005). Priprava na učenje pisanja: grafomotorične vaje Hane Tymichove. Ljubljana: Društvo Bravo.
- Disleksija: vodnik za starše. (2013). Ljubljana: Društvo Bravo.
- Kesič Dimic, K. (2000). Priročnik o branju. Ljubljana: Alba.
- Kavkler, M. idr. (2012). Disleksija – vodnik za samostojno učenje študentov in dijakov. Ljubljana: Društvo Bravo.
- Kompleksnost težav pri učenju matematike – kakovostno poučevanje in intenzivna obravnava. (2020). Ljubljana: Društvo Bravo.
- Nielsen, G. S., Irvall, B. (2007): Smernice za knjižnične storitve za osebe z disleksijo. Ljubljana : Zveza bibliotekarskih društev Slovenije.
- Peklaj, C., (2020). Učenci z učnimi težavami v šoli in kaj lahko stori učitelj. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete.
- Reid, G. (2002). Nekaj v prijateljsko pomoč: vodnik za starše otrok z disleksijo. Ljubljana: Društvo Bravo.
- Žerdin, T. (2003). Motnje v razvoju jezika, branja in pisanja. Ljubljana: Društvo Bravo.
- Žagar, D. (2012). Drugačni učenci. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete.
Članki
- Gradišar, A. (2003). Otroci z jezikovnimi težavami. V M. Blatnik Mohar idr. (ur.), Beremo skupaj (str. 124–129). Ljubljana: Mladinska knjiga.