Strokovnjaki v Sloveniji in po svetu se na splošno strinjajo, da problem pismenosti nikakor ni le v pomanjkanju spretnosti in sposobnosti, temveč tudi v pomanjkanju interesa za branje. Vzbujanje interesa za branje oziroma pozitivnega odnosa do branja sta zelo pomembna za razvoj zgodnje, porajajoče se pismenosti in tudi za ohranjanje primerne ravni pismenosti skozi vse življenje.
Ko so strokovnjaki proučevali uspešne bralce, so ugotovili, da je bilo za to, da so postali učinkoviti in zavzeti bralci, pomembno predvsem to, da se je pri njih pričelo razvijati motivacijo za branje že v njihovem zgodnjem otroštvu. Otroka, ki sam še ne zna brati, lahko v svet knjig popeljejo le odrasli (starši, stari starši, vzgojitelji …) ali starejši sorojenci in prijatelji, ki že znajo brati.
Skupno branje knjig oziroma branje v paru po mnenju strokovnjakov sodi med najpomembnejše dejavnosti v predšolskem obdobju, ki spodbujajo otrokov interes in motivacijo za branje. Več o tem v članku Razvijanje otrokove motivacije za branje v domačem okolju in v rubriki Motivacija za branje.
Z vprašanjem kako motivirati otroka za branje, se prej ali slej sreča prav vsak starš, vzgojitelj, učitelj …. Pri nekaterih otrocih pa se v predšolskem že napovedujejo težave pri branju in pisanju. Razumevanje, zakaj ima otrok težave z učenjem branja, pisanja in razumevanja, predstavlja pomemben prvi korak k lažjemu razreševanju teh težav. Zgodnjemu odkrivanju težav z branjem in pisanjem posvečamo rubriko Moj otrok ima težave.
V rubriki Lahko branje bodo našli pomembne informacije vsi, ki imajo težave z branjem, se težje učijo ali ne poznajo dobro jezika.