Na Andragoškem centru Slovenije smo se konec lanskega leta lotili priprave monografije, s katero smo želeli spodbuditi razmislek o novih praktičnih možnosti, ki jih imamo izobraževalci odraslih pri doseganju in opolnomočanju ranljivih skupin odraslih za soočanje s časom hitrih sprememb. Tako kot na drugih področjih družbe smo tudi na področju izobraževanja, vključno z izobraževanjem odraslih, soočeni z močnim vplivom tehnologije na vse udeležence, ki vstopajo v izobraževalne procese. Zato smo tudi v omrežjih strokovnjakov na terenu zaznali močno potrebo po obravnavi te tematike.
Na pot odkrivanja se je pod okriljem urednice doc. dr. Petre Javrh podalo 30 raznovrstnih strokovnjakov, ki so na enem mestu zbrali svoje znanje, izkušnje in ideje ter ustvarili zakladnico znanja za vse, ki se na kakršen koli način ukvarjajo z izobraževanjem odraslih.
Monografija Opolnomočenje: Nove strategije doseganja in ozaveščanja odraslih je zasnovana kot tehtni strokovni razmislek, opremljen z znanstvenimi podatki. V njej avtorji, raziskovalci in praktiki spregovorijo o sodobnih dilemah izobraževanja odraslih. Ključni cilj njihovih prizadevanj je opolnomočenje odraslih, s katerim izobraževalci posameznikom ali skupinam omogočamo razvijanje sposobnosti, pridobivanje znanja, spretnosti in predvsem samozavesti za postavitev in uresničevanje lastnih ciljev, premagovanje ovir ter večjo avtonomnost pri odločanju o sebi in svojem življenju.
V svojih razmišljanjih se avtorji naslanjajo predvsem na humanistični vidik opolnomočenja, ki izhaja iz humanističnih vrednot. Te postavljajo posameznika in njegovo dostojanstvo v središče, da bi skozi učenje lahko postajal najboljša različica samega sebe. Monografija izpostavlja tudi različno terminologijo, ki so jo avtorji sistematizirali s sklicevanjem na teoretične razprave (slovenske in tuje) in pravne podlage, ter številne sodobne in aktualne vire in literaturo, ki bodo dragoceni tako za raziskovalce kot za praktike.
Monografija med drugim prinaša tudi prispevke s področja razumevanja družinskega učenja in družinske pismenosti, o vlogi zgodnjega izobraževanja pri vseživljenjskem učenju, načinih doseganja in sodelovanja z mladimi, tudi tistih, ki prehitro zapustijo šolanje, ter starejšimi za vključevanje v vseživljenjsko učenje, pa tudi o pomenu branja iz užitka za opolnomočenje odraslih ter ustreznemu doseganju in ozaveščanju odraslih v knjižnični dejavnosti, ki bodo zagotovo pritegnili k branju tudi strokovne delavce vrtcev, šol, knjižnic ter tudi splošno javnost, ki razmišlja o vseživljenjskem učenju kot temeljni vrednoti.
O svojih prispevkih so avtorji tudi osebno spregovorili.
Monografija je v elektronski obliki dostopna na https://www.acs.si/digitalna-bralnica/opolnomocenje/.