Skip to content

Evropa bere

Evropa bere

Evropa bere

Slovenija se je z Nacionalnim mesecem skupnega branja vključila v evropsko kampanjo spodbujanja branja. Kampanja EUReads/Evropa bere povezuje že obstoječe bralne aktivnosti po vsej Evropi, da bi se dvignila zavest o pomembnosti izobraževanja in pismenosti v zgodnjem otroštvu. V podporo kampanji in širjenje sporočila Evropa bere je bil pripravljen kratki animirani film.

Z udeležbo v tej pobudi bodo organizacije s svojim zgledom pokazale svoje delovanje k skupnemu cilju: dati vsakemu državljanu možnost postati bralec in polno sodelovati v naši evropski družbi. Bralce in nebralce v sodelujočih državah (npr. prostovoljce, pedagoge, starše, otroke …) nagovarja z namenoma preprostim sporočilom: “Le 15 minut branja ali glasnega branja na dan lahko zelo spremeni življenje vam in vašim dragim tako osebnostno kot z izobraževalnega in ekonomskega vidika.”

Po sodelujočih državah potuje velika knjiga Evropa bere, ki simbolizira vez med dejavnostmi. Slovesna vključitev in vpis Slovenije v veliko knjigo EURead je potekala 9. septembra v Cankarjevem domu ob prisotnosti predstavnika EURead Daana Beeka, ministra za izobraževanje dr. Jerneja Pikala, ministra za kulturo mag. Zorana Pozniča in direktorice Javne agencije za knjigo RS Renate Zamida.

Evropa bere je tudi priložnost za predstavitev organizacij znotraj EURead in njihovih dejavnosti. Tako se bo na zemljevidu Evropa bere pojavila tudi Slovenija z nacionalno akcijo NMSB.

Več ...

ELEMENTI POBUDE

• Kampanja Evropa bere poteka od novembra 2018 do oktobra 2019. Načrtovana je dovolj fleksibilno (znotraj določenih širših parametrov), da jo lahko vsaka članica prilagodi svojim potrebam, prioritetam in svojemu značaju.
• Že obstoječe dejavnosti, ki jih v povezavi z glasnim branjem in branjem za užitek organizirajo članice EURead v okviru svojih rednih programov, se bodo povezale in oglaševale na skupnem koledarju ter bodo koordinirano potekale skozi celotno obdobje kampanje.
• Kampanja želi nagovoriti tri ciljne skupine, in sicer s povezanimi, a nekoliko različnimi sporočili:
a) Bralce in nebralce v sodelujočih državah (npr. prostovoljce, pedagoge, starše, otroke …) nagovarja z namenoma preprostim sporočilom: Le 15 minut branja ali glasnega branja na dan lahko zelo spremeni življenje vam in vašim dragim, tako osebnostno kot z izobraževalnega in ekonomskega vidika.
b) Politike (in sponzorje) v sodelujočih državah: Prosimo, podprite organizacije, ki se v vaši državi ukvarjajo s spodbujanjem branja in širjenjem zavesti o pomembnosti branja ter (ekonomskimi, socialnimi, vzgojnimi …) posledicami nepismenosti .
c) Člane Evropskega parlamenta: Prosimo, podprite pobudo EURead, da bi dvignili pismenost po vsej Evropi. Naj ta podpora postane ena izmed jasnih prioritet vseevropskega razvoja.

Kampanja se bo zaključila z dogodkom, ki ga bo EURead oktobra 2019 organiziral v Evropskem parlamentu.

Zakladnica bralnih dogodkov po vsej Sloveniji

Logotip v obliki NMSB 24 - Nacionalnega meseca skupnega branja 2024
previous arrowprevious arrow
citat21
next arrownext arrow

Prijavite se na Novičnik družinske pismenosti

Vpišite se na seznam, če želite prejemati Novičnik družinske pismenosti na vaš e-naslov.

Uspešno ste se naročili!

Share This